ceturtdiena, 2012. gada 5. jūlijs

BALTĀS ŠOKOLĀDES UN ZEMEŅU BLONDIJI (BLONDIES)



Es esmu blondīne. Esmu piedzimusi un uzaugusi kā blondīne, visu mūžu esmu bijusi blondīne. Un brauniji man patiešām tā ne visai garšo, toties blondiji gan. Nezinu vai savienojumā blondīne un blondiji ir kaut kas īpašs, bet savienojumā baltā šokolāde un zemenes noteikti ir. Blondiju mīklu gatavo no kvalitatīvas baltās šokolādes, kas viendabīgi kūst. Būtiski, lai šokolāde kūstot nesadalītos sastāvdaļās vai neveidotu graudainus kunkuļus. Kvalitatīvās  šokolādes labās garšas īpašības būs jūtamas izceptajos blondijos. Tikko izņemti no krāsns tie smaržo pēc baltās šokolādes un ceptām zemenēm, kas uz to virsmas izveidojušas virstošus un burbuļojošus krāterus. Smarža ir tikpat jutekliska, cik kairinoši medaina ziedošo liepu smarža ir ieskāvusi Rīgas ielas un parkus.

Recepte ir aizgūta no bloga http://www.loveandoliveoil.com, un par to, cik ļoti mani šī recepte uzrunāja liecina fakts, ka esmu visas sastāvdaļas pārvērtusi metriskajās mērvienībās, lai gan parasti mana kulinārā intolerance liek ignorēt krūžu receptes.







150g baltā šokolāde
75g sviests
25g cukurs (ieteiktu izmantot vaniļas cukuru)
2 olas
130g milti
1/4tējk. cepamais pulveris
šķipsna sāls
vaniļas pāksts (pārgriezta gareniski uz pusēm, sēklas izkasītas)
2 saujas zemenes (veselas mazas ogas, vai sagrieztas četrās daļās lielas ogas)







Balto šokolādi, sviestu un cukuru izkausē ūdens peldē. Izņem no peldes un nedaudz padzesē, tad iemaisa olas, vaniļas sēklas, miltus, cepamo pulveri un sāli. Mīklai būtu jābūt medainai, staipīgai, nedaudz smagnējai un pilnībā viendabīgai. Pēdējās mīklā iemaisa zemenes.



 






Cepampannu (mīklas daudzums paredzēts aptuveni 20x20 cm pannai) izklāj ar cepampapīru un blondiju masu liek pannā, nolīdzinot virspusi. Cep iepriekš uzkarsētā cepeškrāsnī 180C grādos 25-30 minūtes līdz kamēr blondiju virsa ir zeltaina un viducī iedurtam irbulītim nepieķeras mīkla.  Atdzesē un sagriež gabalos.


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru